پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119462
براي مربيگري استقلال به ايران برمي‌گردم
تاریخ انتشار : 1393/08/18 09:10:53
نمایش : 1364
بازيکن سابق استقلال و تيم‌ملي فوتبال ايران گفت: «با انريکه لابي نداشتم که مرا به‌عنوان مربي بارسا معرفي کنند.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داريوش سزداني که برخلاف همدوره‌هايش ترجيح داد خارج از کشور به مربيگري وارد شود، ٣ سالي است که در آمريکا در اين عرصه فعاليت مي‌کند. او معتقد است در اين چند‌سال آن‌قدر که بايد مورد توجه قرار نگرفته و تصميم دارد‌ سال آينده به ايران برگردد تا بقيه دوران مربيگري‌اش را در سرزمين مادري پيگيري کند.



يزداني اين روزها کارش را در آکادمي بارسلونا در منطقه کاليفرنيا آغاز کرده و در کنار هدايت تيم باشگاهي لس‌آنجلس بلوز قصد دارد تا به کودکان آمريکايي در آکادمي يکي از مشهورترين باشگاه هاي جهان آموزش فوتبال دهد.



در ادامه گفتگو با داريوش يزداني را مي‌خوانيد:



* از حضورتان در آکادمي بارسلونا بگوييد؛ چگونه به اين باشگاه بزرگ معرفي شديد؟

- قطعا اين‌جا که فوتبال حرفه‌اي دنبال مي‌شود، روابط چيزي را تعيين نمي‌کنند. از طرفي با لوييس انريکه، سرمربي بارسا هم که لابي نداشتم که مرا به‌عنوان مربي معرفي کنند. بارسلونا باشگاه بزرگي است و زماني که مي‌خواستند مربي‌شان را معرفي کنند، من هم رفتم و رزومه ام را دادم. بعد از آن نيز چند بار براي مصاحبه رفتم تا اين‌که انتخاب شدم. البته همين حالا هم يکسري قوانين مقررات خاص خودش را دارد که از پوشش گرفته تا نحوه صحبت کردن با بازيکنان. من در قبال آنها تعهد داده ام.



* با حضورتان در آکادمي بارسلونا، شرايط سرمربيگري تان در لس‌آنجلس بلوز چطور مي‌شود؟

- ليگ آمريکا چندي پيش به پايان رسيد و فعلا فعاليتي در لس آنجلس بلوز ندارم. البته ٣ فصلي است که در خدمت اين تيم هستم و در همان حين حدود ٨ ماه است که با آکادمي بارسلونا نيز در ارتباطم. البته در ابتدا که اين کار در کاليفرنيا آغاز شد، هدف از آن آکادمي نبود اما مسئولان آکادمي بارسلونا درنهايت ماه گذشته به اين نتيجه رسيدند که اين منطقه استعدادهايي دارد که مي‌توانند پرورش يابند و موفق شوند. حالا تا به معناي واقعي به آکادمي تبديل شود، راه زيادي باقي مانده است.



* با توجه به اختلاف ساعت ميان ايران و آمريکا، فوتبال ايران را دنبال مي‌کنيد؟

- من يک بار صبح و يک بار شب رسانه‌هاي ايراني را چک مي‌کنم و کاملا در جريان اخبار هستم. البته قبل از اختلاف صداوسيما و فدراسيون فوتبال باز‌ي‌ها را نيز حداقل به صورت خلاصه نگاه مي‌کردم و در شبکه‌هاي اجتماعي تحليلي هم داشتم اما شيرين کاري دوستان باعث شد که ٢، ٣ هفته‌اي نتوانم بازي‌ها را ببينم. در نهايت هم ديديد که يک جنجال و نمايش بيشتر نبود که بدون هيچ نتيجه‌اي تمام شد. آن‌قدر اتفاقات عجيب و غريب رخ مي‌دهد که فقط بعد از متوجه شدن آنها تاسف مي‌خورم.



* به نظر مي‌رسد از وضع فوتبال ايران زياد راضي نيستيد؟

- معتقدم که مردم ما با توجه به تماشاي فوتبال تيم هاي بزرگ اروپايي ديگر تيکي تاکا را خوب مي‌فهمند و از فوتبالي که در ليگ برتر مي‌بينند، اصلا لذت نمي‌برند. با اين وضع و کاري که کي روش با فوتبال ايران کرده، ديگر کاملا از تيم‌ملي نيز نا اميد شده‌ايم. او از معدود مربياني بود که بعد از ٣‌ سال و نيم حضور روي نيمکت تيم ملي، به جام‌جهاني رفت اما در برزيل ديديم که بازيکنان ما ٥ پاس سالم هم نمي‌توانستند به هم بدهند. کي‌روش يکي از بهترين نسل‌هاي فوتبال ايران را در اختيار داشت اما نتوانست آنها را آماده حضور در اين ميدان بزرگ کند. او نشان داده که علاوه بر فوتبال ايران، به کشور ايران نيز علاقه‌اي ندارد. يادم مي‌آيد که دنيزلي وقتي در ايران حضور داشت، به شهرهاي مختلف مي‌رفت و حتي شعرهاي سعدي را هم بلد بود. اين نشان مي‌داد که او به فوتبال و مردم ايران احترام مي‌گذارد و به نظرم مربياني مثل او و کرانچار که چنين شرايطي دارند، براي فوتبال ما مفيد هستند.



* با اين وضع فکر مي‌کنيد ايران مي‌تواند قهرماني جام‌ملت‌ها را به دست بياورد؟

- متاسفانه مردم ما احساسي هستند و فکر کردند که چون با يک گل به آرژانتين باختيم، قله قاف را فتح کرده‌ايم اما مدتي که گذشت همه فهميدند ايران از هر نظر ضعيف‌ترين تيم جام‌جهاني بوده است. نمي‌دانم با چه فلسفه‌اي کي روش را نگه داشتند و او الان هم براي جام ملتها وقتي نمي‌گذارد. با اين وضع اگر قهرمان آسيا نشويم، بهتر است زيرا ٥٠‌سال به عقب باز مي‌گرديم. در جام‌جهاني که از نظر نتيجه ضعيف بوديم، همه تعريف کردند؛ اگر قهرمان آسيا شويم که ديگر مسئولان مي‌گويند، همه چيز تکميل است و همين باعث ناديده گرفتن ضعف‌هاي بزرگ فوتبال ايران مي‌شود.



* به‌عنوان بازيکن سال‌هاي دور استقلال، وضع اين تيم را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

- استقلال مي‌تواند تا پايان فصل در جمع مدعيان قهرماني باشد اما به نظرم بايد مسيرش را تغيير دهد و از روزمره گي جدا شود. استقلال به يکسري جوان و تغيير نسل نياز دارد. نهايتش اين است که يکي، ٢‌ سال بايد قيد قهرماني را بزنيم اما تيم از پايه درست مي‌شود.



* در آستانه دربي پايتخت هستيم، براي پرسپوليسي‌ها کري نمي‌خوانيد؟

- من حتي در دوران بازيگري ام اهل کري خواندن نبودم، چه برسد به الان. حساسيت دربي تهران از ال‌کلاسيکو هم بيشتر است زيرا آن‌قدر حاشيه براي ٢ تيم درست مي‌کنند که بازيکنان حتي جرأت بغل پا زدن هم ندارند. در سال‌هاي اخير هم فقط در اين ديدار شاهد زيرتوپ زدن بازيکنان بوديم اما اميدوارم حداقل در بازي هفته آينده شاهد نمايش خوب ٢ تيم باشيم.



* تا به حال از تيم‌هاي ايراني پيشنهاد مربيگري نداشتيد؟

- يک‌بار با سايپا صحبت کردم اما آن هم براي مربيگري تيم بزرگسالان نبود. از تيم ديگري پيشنهاد نداشتم اما مسلما از‌ سال آينده به ايران باز مي‌گردم و اين‌که باشگاه‌ها علاقه‌اي به همکاري با من داشته باشند، دست من نيست. من ديگر يک مربي حرفه‌اي هستم و دوست دارم براي کشورم و باشگاه سابقم يعني استقلال در عرصه مربيگري هم افتخارآفرين باشم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html